e-Doręczenia

Szanowni Państwo,

ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2023 r., poz. 285 ze zm.) w sposób istotny modyfikuje dotychczasowy sposób komunikacji z podmiotami publicznymi, kładąc silny akcent na dominację komunikacji elektronicznej. Dla podmiotów publicznych wprowadzono obowiązek dokonywania doręczeń elektronicznych. Wśród adresatów tego obowiązku znaleźli się również radcowie prawni. Zgodnie z przyjętymi przez Sejm w dniu 12 grudnia 2023 r. zmianami ustawy maksymalną datę wprowadzenia obowiązku doręczeń elektronicznych określono na dzień 1 stycznia 2025 r., zgodnie także z postulatami samorządu radców prawnych. Termin wejścia w życie tego obowiązku zostanie ustalony stosownym komunikatem Ministra Cyfryzacji.

Przesunięcie daty wdrożenia doręczeń elektronicznych nie zwalnia radców prawnych docelowo z obowiązku ich stosowania, daje jednak czas niezbędny do lepszego przygotowania zarówno samych adresatów nowego systemu doręczeń, jak i samego systemu.

W związku z powyższym Ośrodek Badań Studiów i Legislacji Krajowej Rady Radców Prawnych zwraca się z prośbą o zebranie wszelkich zagadnień problemowych, uwag merytorycznych czy też propozycji legislacyjnych, celem przekazania ich do dalszego opracowania oraz merytorycznego wykorzystania do Zespołu ds. Nowych Technologii działającego w ramach OBSiL KRRP. Prosimy o ich przekazanie na adres obsil@kirp.pl możliwie niezwłocznie, wskazując na pożądany termin przesłania materiału do dnia 18 grudnia 2023 r. (najlepiej w edytowalnym pliku tekstowym).

Z poważaniem
Aleksandra Gibuła
Wicedziekan Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Koszalinie